Higher extreme ads by multiple publishers



Banner ads on the right side of the Sweden option page have appeared on multiple sites.

Yesterday, several users on both Twitter and Facebook started reporting that they had encountered banner ads of the High Extreme Party Alternate for Sweden, Breakit reports.

The ad represents a blue sky and an airplane together with the text "Time to go home …", which refers to the party's will for a total asylum stop.

The advertisement should have appeared on Dagens Nyheter and GP and appeared to have appeared on Dagens Media's website. Alexander Lydecker, Sales Director at Bonnier News, told Breakit on Monday evening that they could not even get into the bottom if the ads were real.

When Dagens Media reaches Alexander Lydecker on Tuesday morning, he says that they have not yet been able to confirm whether it is a real advertisement.

– We are confirming that it was a real advertisement with a URL linked to Dagens Nyheter, he says.

Breakit itself writes that they have not received an ad link, but that they have spoken with sources that confirm that advertisements of the party have been shown to DN and GP.

One of the people who received the advertisement from the GP was Shahbaz Khan, city councilor of Social Democrats in Gothenburg.

Photo: Screenshot of Shahbaz Khans Facebook

GP News Manager Johan Sköld expresses his doubts about authenticity in his answer to Breakit, but says that they are working to get rid of them and to ensure that the same does not happen again.

– In most cases we accept all political ads before they are published on our site. This advertisement was submitted via an automated advertising system and is not an advertisement that we want on GP.se. We have found that other newspapers also had the advertisement during the day. We are now working to remove it from our site and to ensure that we prevent it from happening again, writes Johan Sköld in an SMS.

After Breakit published his article on Monday, Alternatives for Sweden & # 39; s Vice-President William Hahne wrote on Twitter that the party completed the coup on both DN, GP and several other sites.


Source link

Higher extreme ads by multiple publishers



Banner ads on the right side of the Sweden option page have appeared on multiple sites.

Yesterday, several users on both Twitter and Facebook started reporting that they had encountered banner ads of the High Extreme Party Alternate for Sweden, Breakit reports.

The ad represents a blue sky and an airplane together with the text "Time to go home …", which refers to the party's will for a total asylum stop.

The advertisement should have appeared on Dagens Nyheter and GP and appeared to have appeared on Dagens Media's website. Alexander Lydecker, Sales Director at Bonnier News, told Breakit on Monday evening that they could not even get into the bottom if the ads were real.

When Dagens Media reaches Alexander Lydecker on Tuesday morning, he says that they have not yet been able to confirm whether it is a real advertisement.

– We are confirming that it was a real advertisement with a URL linked to Dagens Nyheter, he says.

Breakit itself writes that they have not received an ad link, but that they have spoken with sources that confirm that advertisements of the party have been shown to DN and GP.

One of the people who received the advertisement from the GP was Shahbaz Khan, city councilor of Social Democrats in Gothenburg.

Photo: Screenshot of Shahbaz Khans Facebook

GP News Manager Johan Sköld expresses his doubts about authenticity in his answer to Breakit, but says that they are working to get rid of them and to ensure that the same does not happen again.

– In most cases we accept all political ads before they are published on our site. This advertisement was submitted via an automated advertising system and is not an advertisement that we want on GP.se. We have found that other newspapers also had the advertisement during the day. We are now working to remove it from our site and to ensure that we prevent it from happening again, writes Johan Sköld in an SMS.

After Breakit published his article on Monday, Alternatives for Sweden & # 39; s Vice-President William Hahne wrote on Twitter that the party completed the coup on both DN, GP and several other sites.


Source link

Higher extreme ads by multiple publishers



Banner ads on the right side of the Sweden option page have appeared on multiple sites.

Yesterday, several users on both Twitter and Facebook started reporting that they had encountered banner ads of the High Extreme Party Alternate for Sweden, Breakit reports.

The ad represents a blue sky and an airplane together with the text "Time to go home …", which refers to the party's will for a total asylum stop.

The advertisement should have appeared on Dagens Nyheter and GP and appeared to have appeared on Dagens Media's website. Alexander Lydecker, Sales Director at Bonnier News, told Breakit on Monday evening that they could not even get into the bottom if the ads were real.

When Dagens Media reaches Alexander Lydecker on Tuesday morning, he says that they have not yet been able to confirm whether it is a real advertisement.

– We are confirming that it was a real advertisement with a URL linked to Dagens Nyheter, he says.

Breakit itself writes that they have not received an ad link, but that they have spoken with sources that confirm that advertisements of the party have been shown to DN and GP.

One of the people who received the advertisement from the GP was Shahbaz Khan, city councilor of Social Democrats in Gothenburg.

Photo: Screenshot of Shahbaz Khans Facebook

GP News Manager Johan Sköld expresses his doubts about authenticity in his answer to Breakit, but says that they are working to get rid of them and to ensure that the same does not happen again.

– In most cases we accept all political ads before they are published on our site. This advertisement was submitted via an automated advertising system and is not an advertisement that we want on GP.se. We have found that other newspapers also had the advertisement during the day. We are now working to remove it from our site and to ensure that we prevent it from happening again, writes Johan Sköld in an SMS.

After Breakit published his article on Monday, Alternatives for Sweden & # 39; s Vice-President William Hahne wrote on Twitter that the party completed the coup on both DN, GP and several other sites.


Source link

Leave a Reply